marți, 24 august 2010

JAF: Preţul unui kilometru de centură cu o bandă pe sens: 2,2 milioane de euro fără TVA

Statul nu mai are bani pentru proprietarii pe terenurile cărora se construiesc drumuri. Când s-au acordat însă preţuri şi de 4.000 de ori mai mari pentru un hectar de teren expropriat, guvernanţii nu şi-au pus această problemă
.

Centura de ocolire a municipiului Lugoj, unul din puţinele proiecte finalizate la timp şi în care firma
s-a încadrat în suma iniţială, a fost inaugurată recent, ocazie cu care au venit în Banat premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. La finalizarea lucrării s-a tras linie şi s-a constatat că preţul unui kilometru de centură cu o bandă pe sens a costat 2,2 milioane de euro fără TVA.

„Aici intră exproprierile, utilităţile şi construcţia şoselei”, a explicat directorul din cadrul Companiei
Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Ovidiu Barbier. Acesta a spus că la ora actuală, o medie a lucrărilor pe ţară arată că 53 la sută din valoarea totală a investiţiei o reprezintă numai mutările de utilităţi şi exproprierea terenurilor, restul banilor fiind folosiţi pentru construirea autostrăzii în sine.

Fond pentru exproprieri

Varianta de ocolire a Lugojului a fost construită din bani europeni, fonduri ISPA, 75 la sută şi bani de la Guvern, 25 la sută. Banii europeni sunt însă destinaţi efectiv construcţiei drumului
, exproprierile şi utilităţile fiind suportate de Guvern. „Când tragi linie se ajunge la o contribuţie de 50 la sută fonduri europene şi 50 la sută bani de la Guvern”, a spus premierul Emil Boc.

„Vom lucra la un fond pentru exproprieri din vânzarea terenurilor de la ADS sau din alte resurse pentru că numai din banii de la buget nu vom putea plăti exproprierile”, a spus Emil Boc. Înainte de criza financiară, când erau bani din belşug, nimeni nu şi-a pus însă problema risipei care se face.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu