miercuri, 25 august 2010

Card refuzat pe motiv de consumaţie prea mică

Un bucureştean susţine că nu i s-a dat voie să achite o nota de plată de 75 de lei cu cardul într-un restaurant din Galaţi.
Plățile făcute prin card nu pot fi condiționate de consumația pe care o faceți Sursa: SHUTTERSTOCK

Cristian T., un bucureştean în vârstă de 36 de ani, îl acuză pe un ospătar al restaurantului Pescăruş, din Galaţi, că nu i-a permis să achite consumaţia cu cardul, deşi iniţial, când a întrebat, i s-a spus că este aceptată şi această modalitate de plată. Bărbatul susţine că angajaţii restaurantului i-au spus că valoarea consumaţiei lui este prea mică pentru a achita cu cardul.


De cealaltă parte, patronul restaurantului Pescăruş spune că plata cu cardul se acceptă indiferent de cât consumă o persoană şi nu înţelege de ce un angajat al său a putut să-i refuze acest drept unui client.

"Mi s-a spus că îi costă prea mult comisionul la tranzacţii"

"În prima săptămână a lunii august am avut o delegaţie în Galaţi. După ce mi-am rezolvat treburile am fost să iau masa la restaurantul Pescăruş, local aflat pe faleza Dunării. Nu mai aveam foarte mulţi bani lichizi, aşa că am întrebat dacă este acceptată plata cu cardul şi mi s-a spus că da. M-am aşezat la masă, am mâncat ceva şi am băut o cafea. Aveam de achitat în jur de 75 de lei", îşi aminteşte Cristian T. Însă, când bărbatul a vrut să plătească nota cu cardul, i s-a spus că nu poate să achite decât cash pentru că nota nu depăşeşte 100 de lei.

"I-am întrebat care e motivul şi mi s-a răspuns că e un ordin de la patron să nu mai accepte pentru că îi costă prea mult comisionul pe tranzacţie. Am rămas uluit de această explicaţie. Mi s-a refuzat abuziv plata cu cardul", afirmă Cristian.

El crede că motivul real pentru care i s-a refuzat plata cu cardul are mai degrabă legătură cu fapul că ospătarului îi era teamă că o să rămână fără bacşiş. În cele din urmă, tânărul a ales să mai consume de încă 25 de lei pentru a putea achita nota cu ajutorul cardului.

Patron: "Clientul poate plăti orice sumă cu cardul"

Aurel Trihan, patronul restaurantului Pescăruş din Galaţi, spune că în localul condus de el se acceptă orice card.

"Nu există nicio condiţionare pentru plata cu cardul. Clientul poate să plătească orice sumă cu cardul, în niciun caz nu trebuie să consume de cel puţin 100 de lei ca să aibă această posibilitate. Sunt extrem de surprins de situaţie. Clientul trebuia să facă o plângere chiar în acea zi. Întodeauna în restaurant există un manager, dar avem şi un caiet de reclamaţii. Nu-mi dau seama care a fost motivul pentru care un angajat a făcut acest gest", afirmă patronul.

CE SPUN SPECIALIŞTII

"Ceea ce s-a întâmplat este un abuz"

Specialiştii în protecţia consumatorului spun că nu este legală interzicea unei modalităţi de plată pe motiv că nu a cumpărat/consumat suficient.

"Ceea ce s-a întâmplat este un abuz. Îi recomandăm consumatorului să reclame această situaţie la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Galaţi, apoi inspectorii vor cerceta cazul, iar dacă lucrurile relatate se vor adeveri, patronul localului va fi amendat", spune Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu